Protectia datelor cu caracter personal: Nota de informare

Protectia datelor dumneavoastra cu caracter personal este importanta pentru Grupul BNP Paribas. De aceea, am adoptat principii comune in acest sens pentru intregul Grup in cadrul Politicii privind Prelucrarea datelor cu caracter personal a Grupului.

Aceasta Nota de informare va ofera informatii detaliate si transparente referitoare la protectia datelor dumneavoastra cu caracter personal, avand in vedere prelucrarea acestora de catre BNP Paribas Personal Finance SA Paris Sucursala Bucuresti.

 


 

PROTECTIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL: MANIFESTUL GRUPULUI BNP PARIBAS

Apreciem foarte mult faptul ca ati decis sa utilizati serviciile noastre. Chiar daca acest lucru s-a intamplat in trecut, inca sunteti clientul nostru sau va ganditi sa deveniti clientul nostru.

Grupul nostru financiar doreste sa va fie partener in situatiile diferite in care va veti regasi de-a lungul vietii. Suntem alaturi de dumneavoastra cu cea mai buna solutie financiara, dar si cu un sfat cuprinzator, printr-o gama larga de produse si servicii financiare (finantare, investitii, economii, asigurari, real estate).

Activitatile Grupului BNP PARIBAS s-au bazat intotdeauna pe o manevrare atenta a datelor, fie ca este vorba despre expertiza sau analiza sau mai ales despre protectia datelor cu caracter personal ale clientilor nostri.

Experienta si expertiza noastra acumulate de-a lungul anilor, in special in domeniul evaluarii si gestionarii riscului, fac din noi un partener de incredere pentru asigurarea si mentinerea confidentialitatii datelor dumneavoastra pe care le protejam ca pe propriul nostru bun.

In lumea digitala de astazi, trebuie sa procesam informatiile personale pe care ni le-ati incredintat pentru a va oferi cele mai bune servicii si pentru a va ajuta sa luati cele mai bune decizii.

Nu va ascundem ce facem cu datele:

  • va respectam deciziile legate de datele personale. De exemplu, puteti oricand sa ne spuneti ca nu mai doriti sa primiti oferte de tip marketing din partea noastra.
  • va pregatim oferte personalizate, datorita utilizarii datelor corecte si, bineinteles, vi le transmitem printr-o comunicare personalizata.
  • nu transmitem informatiile personale in afara grupului pentru scopuri de business. Totusi, atunci cand utilizam ofertele pentru serviciile sau produsele noastre prin partenerii nostri de incredere, se pot transfera si date – dar acest lucru se va intampla intotdeauna cu instiintarea si consimtamantul dumneavoastra
  • nu facem comert cu datele dumneavoastra personale.

Daca aveti intrebari, suntem aici pentru dumneavoastra. Scopul nostru este sa va raspundem intrebarilor intr-un mod flexibil, clar si precis, astfel incat sa aveti mereu totul sub control. Apreciem increderea cu care ne investiti si va multumim. Prioritatea noastra este sa avem grija de intimitatea dumneavoastra!

 


 

RESPONSABILUL CU PROTECTIA DATELOR

Pentru a proteja datele dumneavoastra cu caracter personal, Responsabilul cu Protectia Datelor, dna. Rocsandra Brinaru, se asigura, printre altele, ca toate procesarile datelor dumneavoastra cu caracter personal din banca noastra au loc conform cu legislatia in vigoare.

Daca aveti orice intrebari legate de utilizarea de catre noi a datelor dumneavoastra cu caracter personal in temeiul prezentei Notificari privind confidentialitatea, va rugam sa contactati Responsabilul nostru cu protectia la urmatoarea adresa: dpo@cetelem.ro.

Daca doriti sa aflati mai multe informatii despre cookie-uri, va rugam sa cititi Politica noastra de cookie-uri

 


 

PREZENTARE GENERALA A DREPTURILOR IN CEEA CE PRIVESTE PROCESAREA DATELOR PERSONALE

Conform legii aplicabile, aveti urmatoarele drepturi:

  • dreptul la acces: puteti obtine informatii despre procesarea datelor dumneavoastra cu caracter personal, precum si o copie a acestora;
  • dreptul la rectificare: daca considerati ca datele dumneavoastra nu sunt complete sau corecte, puteti solicita corectarea lor;
  • dreptul la stergere: in masura permisa de lege, puteti solicita stergerea datelor dumneavoastra cu caracter personal;
  • dreptul de a restrictiona procesarea: puteti solicita restrictionarea procesarii datelor dumneavoastra cu caracter personal;
  • dreptul de a obiecta: va puteti opune prelucrarii datelor dumneavoastra cu caracter personal, din motive legate de situatia dumneavoastra specifica. Aveti dreptul absolut de a va opune prelucrarii datelor dumneavoastra cu caracter personal in scopuri de marketing direct, care include asa-numita profilare;
  • dreptul de a va retrage consimtamantul: daca v-ati oferit consimtamantul pentru prelucrarea datelor dumneavoastra cu caracter personal, aveti dreptul de a vi-l retrage in orice moment;
  • dreptul la portabilitatea datelor: daca este posibil din punct de vedere legal, aveti dreptul de a vi se inapoia datele cu caracter personal si, daca este posibil din punct de vedere tehnic, sa fie transferate catre un o parte terta;

Daca doriti sa va exercitati drepturile enumerate mai sus, va rugam sa trimiteti o cerere la urmatoarea adresa: Bucuresti, Soseaua Pipera, nr. 46D- 46E- 48, etaj 6, Cladirea C, Oregon Park, Sector 2  sau aici, pe site-ul nostru, la adresa de email de mai sus, insotita de o copie scanata a cartii dumneavoastra de identitate, daca este necesar.

 


 

TEMEIURI LEGALE DE PRELUCRARE A DATELOR PERSONALE

Datele dumneavoastră cu caracter personal sunt prelucrate pentru a respecta diferitele noastre obligatii legale si de reglementare

Datele dumneavoastra cu caracter personal sunt prelucrate atunci cand este necesar pentru a ne permite sa respectam reglementarile la care suntem supusi, inclusiv reglementarile bancare si financiare.

Utilizam datele dumneavoastra cu caracter personal pentru:

  • a monitoriza operatiunile si tranzactiile in scopul identificarii celor care se abat de la rutina/ tiparele obisnuite (de exemplu, atunci cand retrageti o suma mare de bani intr-o tara in care nu locuiti);
  • a monitoriza tranzactiile dumneavoastra pentru a gestiona, preveni si detecta fraudele;
  • a monitoriza si raporta riscurile (financiare, de credit, legale, riscuri de conformitate sau reputationale, etc. ) cu care Grupul BNP Paribas se poate confrunta in contextul activitatilor sale;
  • a contribui la combaterea fraudei fiscale si a indeplini obligatii de control fiscal si de instiintare;
  • a inregistra tranzactii in scop contabil;
  • a identifica si combate faptele de coruptie;
  • a respecta dispozitiile aplicabile furnizorilor de servicii de incredere care emit certificate de semnatura electronica;
  • a schimba si raporta diverse operatiuni, tranzactii sau ordine sau pentru a raspunde unei solicitari oficiale din partea unor autoritati financiare, fiscale, administrative-judiciare sau organe penale nationale sau straine competente, arbitri sau mediatori, forte de ordine, agenti de stat sau organisme publice.

De asemenea, prelucram datele dumneavoastra cu caracter personal in scopul combaterii spalarii banilor si a finantarii terorismului.

Ca parte a unui Grup bancar, trebuie sa avem un sistem solid de combatere a spalarii banilor si finantarii terorismului (AML/TF) in fiecare dintre entitatile noastre gestionate la nivel central, precum si un sistem de aplicare a sanctiunilor locale, europene si internationale.

In acest context, suntem operatori asociati cu BNP Paribas SA, societatea-mama a Grupului BNP Paribas (termenul „Noi” din aceasta sectiune include si BNP Paribas SA).

Activitatile de prelucrare efectuate pentru a indeplini aceste obligatii legale sunt detaliate in Anexa [1].

 

Datele dumneavoastra cu caracter personal sunt prelucrate pentru a incheia un contract la care sunteti parte sau pentru masuri precontractuale luate la cererea dumneavoastra

Datele dumneavoastra cu caracter personal sunt prelucrate atunci cand este necesar pentru a incheia sau a executa un contract pentru:

  • a defini scorul riscului dumneavoastra de credit si capacitatea dumneavoastra de rambursare;
  • a va evalua (de exemplu, pe baza scorului riscului dumneavoastra de credit) cu scopul de a va putea oferi un produs sau serviciu si in ce conditii (de exemplu, pret);
  • a va furniza produsele si serviciile la care v-ati abonat in temeiul contractului aplicabil;
  • a va gestiona datoriile existente (identificarea clientilor cu datorii neplatite);
  • a va asista si  raspunde solicitarilor dumneavoastra;
  • a asigura solutionarea succesiunii dumneavoastra.

 

Datele dumneavoastra cu caracter personal sunt prelucrate pentru a ne indeplini interesul nostru legitim sau al unei terte parti

In cazul in care ne bazam o activitate de prelucrare pe un interes legitim, punem in balanta acest interes cu interesele dumneavoastra sau cu drepturile si libertatile fundamentale pentru a ne asigura ca exista un echilibru corect intre acestea.

In cadrul activitatii noastre ca banca folosim datele dumneavoastra cu caracter personal pentru:

  • a gestiona riscurile la care sunteti expusi;
    • pastram dovezi ale operatiunilor sau tranzactiilor, inclusiv in format electronic;
    • monitorizam tranzactiile dumneavoastra pentru a gestiona, preveni si identifica fraudele;
    • efectuam colectarea datoriilor;
    • gestionam pretentiile si apararile in justitie in caz de litigiu;
    • dezvoltam modele statistice individuale pentru a ajuta la stabilirea solvabilitatii dumneavoastra.
  • a consolida securitatea cibernetica, a gestiona platformele si site-urile noastre web si a asigura continuitatea activitatii.
  • a folosi supravegherea video pentru a preveni vatamarile corporale si daunele aduse persoanelor si bunurilor.
  • a imbunatati automatizarea si eficienta proceselor noastre operationale si a serviciilor noastre pentru clienti (de exemplu, completarea automata a reclamatiilor, urmarirea cererilor dumneavoastra si imbunatatirea satisfactiei dumneavoastra pe baza datelor cu caracter personal colectate in timpul interactiunilor noastre cu dumneavoastra, cum ar fi inregistrarile telefonice, e-mailurile sau chat-urile).
  • a efectua operatiuni financiare, cum ar fi vanzari de portofolii de creante, securitizari, finantari sau refinantari ale Grupului BNP Paribas.
  • a efectua studii statistice si a elabora modele predictive si descriptive pentru:
    • scop comercial: pentru a identifica produsele si serviciile care ar putea raspunde cel mai bine nevoilor dumneavoastra, pentru a crea noi oferte sau pentru a identifica noi tendinte in randul clientilor nostri, pentru a ne dezvolta politica comerciala tinand cont de preferintele clientilor nostri;
    • scop de siguranta: pentru a preveni eventualele incidente si pentru a imbunatati managementul sigurantei;
    • scop de conformitate (de exemplu, combaterea spalarii banilor si a finantarii terorismului) si gestionarea riscurilor;
    • scop antifrauda.
  • a organiza concursuri, loterii, operatiuni promotionale, a efectua sondaje de opinie si de satisfactie a clientilor.

Analizam datele dumneavoastra cu caracter personal pentru a realiza profilarea standard si pentru a personaliza produsele si ofertele noastre

Pentru a va imbunatati experienta si satisfactia, trebuie sa determinam din ce grup de clienti faceti parte. In acest scop, construim un profil standard din datele relevante pe care le selectam din urmatoarele informatii:

  • ceea ce ne-ati comunicat in mod direct in timpul interactiunilor noastre cu dumneavoastra sau atunci cand v-ati abonat la un produs sau serviciu;
  • rezultate din utilizarea de catre dumneavoastra a produselor sau serviciilor noastre, cum ar fi cele legate de conturile dumneavoastra, inclusiv soldul conturilor, miscarile regulate sau atipice, utilizarea cardului dumneavoastra in strainatate, precum si clasificarea automata a datelor dumneavoastra de tranzactie (de exemplu, distribuirea cheltuielilor si a incasarilor dumneavoastra pe categorii, asa cum este vizibil in spatiul dumneavoastra de client);
  • din utilizarea de catre dumneavoastra a diferitelor noastre canale: site-uri web si aplicatii (de exemplu, daca sunteti expert in domeniul digital, daca preferati o calatorie a clientului pentru a va abona la un produs sau la un serviciu cu mai multa autonomie (selfcare);

Cu exceptia cazului in care va opuneti, vom efectua aceasta personalizare pe baza profilarii standard. Putem merge mai departe pentru a va satisface mai bine nevoile, daca sunteti de acord, prin efectuarea unei personalizari individualizate, asa cum este descris mai jos.

 

Datele dumneavoastra cu caracter personal sunt prelucrate numai daca v-ati dat consimtamantul

Pentru anumite prelucrari de date cu caracter personal, va vom oferi informatii specifice si va vom cere consimtamantul. Bineinteles, va puteti retrage consimtamantul in orice moment. In special, va solicitam consimtamantul pentru:

  • personalizarea individualizata a ofertelor si produselor sau serviciilor noastre pe baza unei profilari mai sofisticate pentru a anticipa nevoile si comportamentele dumneavoastra;
    • orice oferta electronica pentru produse si servicii care nu sunt similare cu cele la care v-ati abonat sau pentru produse si servicii de la partenerii nostri de incredere;
    • personalizarea ofertelor, produselor si serviciilor noastre pe baza datelor dumneavoastra de cont la alte banci;
    • utilizarea datelor dumneavoastra de navigare (cookie-uri) in scopuri comerciale sau pentru a imbunatati cunoasterea profilului dumneavoastra.
  • personalizarea ofertelor, produselor si serviciilor noastre pe baza contului dumneavoastra detinut de partenerii nostri din afara Grupului BNP Paribas care gestioneaza distribuirea produselor noastre.

Este posibil sa vi se ceara un consimtamant suplimentar pentru prelucrarea datelor dumneavoastra cu caracter personal, daca este necesar.

 


 

CU CINE PARTAJAM DATELE DUMNEAVOASTRA PERSONALE SI CU CE SCOP

Pentru a indeplini anumite scopuri descrise in aceasta Notificare privind confidentialitatea, putem divulga, daca este necesar, datele dumneavoastra cu caracter personal catre:

  • persoane imputernicite de operatori care presteaza servicii in numele nostru (de exemplu servicii IT, logistica, servicii de tiparire, telecomunicatii, colectare de datorii, consultanta si distributie si marketing).
  • parteneri bancari si comerciali, agenti independenti, intermediari si brokeri, institutii financiare, parteneri contractuali, registre centrale de tranzactii cu care avem relatii in situatia in care aceasta transmitere este necesara pentru a ne permite sa va oferim servicii si produse sau pentru a executa obligatiile contractuale sau o tranzactie (ex. banci, banci corespondente, depozitari, custozi, emitenti de valori mobiliare, agenti platitori, platforme de schimb, companii de asigurare, operatori de sisteme de plata, emitenti sau intermediari de carduri de plata, societati de garantare reciproca sau institutii de garantare financiara);
  • autoritati financiare, fiscale, administrative judiciare sau organe penale nationale sau straine competente, arbitri sau mediatori, forte de ordine, agentii de stat sau organisme publice (de exemplu: Banca Nationala a Romaniei, Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, Autoritatea Nationala de Protectia Consumatorului, Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarilor Datelor cu Caracter Personal) si fata de care noi sau orice membru al Grupului BNP Paribas suntem obligati sa le divulgam pentru:
    • a raspunde solicitarii acestora;
    • a formula o aparare sau a raspunde la o problema, actiune sau procedura;
    • a ne conforma unei reglementari sau recomandari a unei autoritati care este aplicabila noua sau oricarui alt membru al Grupului BNP;
  • prestatori de servicii de plata ai tertelor parti (informatii privind conturile dumneavoastra de plata) in scopul furnizarii unui serviciu de initiere a platii sau de informare privind conturile, daca ati fost de acord cu transferul datelor dumneavoastra cu caracter personal catre terta parte respectiva;
  • anumiti profesionisti prevazuti de lege, cum ar fi: avocati, notari, agentii de rating sau auditori cand este necesar in anumite situatii (litigiu, audit, etc.), precum si unor cumparatori existenti sau propusi ai societatilor sau activitatilor Grupului BNP Paribas sau asiguratorilor nostri.

 


 

PRELUCRAREA DATELOR PENTRU COMBATEREA SPALARII BANILOR SI A FINANTARII TERORISMULUI

Suntem parte a unui Grup bancar care trebuie sa adopte si sa mentina un program solid de combatere a spalarii banilor si a finantarii terorismului (AML/TF) pentru toate entitatile, administrate la nivel central, un program anti-coruptie,  precum si un mecanism care sa asigure respectarea sanctiunilor internationale (si anume, orice sanctiuni economice sau comerciale, inclusiv legile conexe, reglementari, masuri restrictive, embargouri si masuri de sechestrare a activelor care sunt adoptate, gestionate, impuse sau puse in executare de catre Romania (si daca este cazul, Republica Franceza), Uniunea Europeana, Biroul de control al activelor straine din cadrul Departamentului de Trezorerie al SUA (U.S. Department of the Treasury’s Office of Foreign Assets Control), precum si orice autoritate competenta din teritoriile in care Grupul BNP Paribas este stabilit.

In acest context, actionam in calitate de operatori asociati impreuna cu BNP Paribas SA, societatea mama din Grupul BNP Paribas (termenul „noi” folosit in prezenta anexa include, prin urmare si BNP Paribas SA).

Pentru a ne conforma cu obligatiile din AML/TF si cu Sanctiunile internationale, desfasuram operatiunile de prelucrare enumerate in continuare pentru a ne respecta obligatiile legale:

  • Programul „Cunoaste-ti clientul” (in Engleza „Know Your Customer”, prescurtat „KYC”) conceput in mod rezonabil pentru a identifica, verifica si actualiza identitatea clientilor nostri, inclusiv, daca este cazul, a beneficiarilor reali si a imputernicitilor;
  • Analiza amanuntita (in Engleza „due diligence”) sporita pentru clientii cu risc ridicat, Persoanele Expuse Politic sau "PEP-urile" (PEP-urile sunt persoane definite de reglementari care, datorita functiilor sau pozitiei lor <<politice, juridice sau administrative>>, sunt mai expuse la aceste riscuri) si pentru situatii de risc sporit;
  • Politici, proceduri si controale scrise, concepute in mod rezonabil pentru a ne asigura ca Banca nu stabileste sau mentine relatii cu banci fictive;
  • O politica bazata pe evaluarea interna a riscurilor si a situatiei economice pentru ca, in general, sa nu prelucram sau sa nu ne angajam in niciun fel, indiferent de moneda, in activitati sau afaceri:
    • pentru, in numele sau in beneficiul oricarei persoane fizice, entitati sau organizatii care pot face obiectul Sanctiunilor din partea Romaniei (si daca este cazul, Republicii Franceze), Uniunii Europene, Natiunilor Unite sau, in anumite cazuri, altor sanctiuni prevazute de legislatia locala in teritoriile in care Grupul isi desfasoara activitatea;
    • care implica teritorii sanctionate direct sau indirect, inclusiv Crimeea/ Sevastopol, Cuba, Iran, Coreea de Nord sau Siria;
    • care implica institutii financiare sau teritorii care ar putea avea legaturi cu sau ar putea fi controlate de organizatii teroriste, recunoscute ca atare de catre autoritatile competente din Romania (si daca este cazul,  Franta), Uniunea Europeana, SUA si Natiunile Unite.
  • Verificarea tranzactiilor si a bazelor de date de clienti, conceputa in mod rezonabil pentru a asigura conformitatea cu legile aplicabile;
  • Sisteme si procese concepute pentru a detecta si raporta activitatile suspecte catre autoritatile de reglementare competente;
  • Un program de conformitate conceput in mod rezonabil pentru a preveni si detecta darea si luarea de mita, coruptia si traficul de influenta in conformitate cu prevederile legale din Romania, Legea franceza „Sapin II", FCPA SUA si Legea britanica privind darea si luarea de mita (the UK Bribery Act).

In acest context, trebuie sa apelam la:

  • servicii prestate de catre furnizori externi care mentin liste actualizate de PEP-uri precum Dow Jones Factiva (furnizat de Dow Jones & Company, Inc.) si serviciul World-Check (furnizat de REFINITIV, REFINITIV US LLC si London Bank of Exchanges);
  • informatii publice disponibile in presa cu privire la fapte legate de spalarea banilor, finantarea terorismului sau coruptie;
  • cunoasterea unui comportament sau a unei situatii riscante (existenta unui raport de tranzactie suspecta sau a unui raport echivalent) care ar putea fi identificat la nivelul Grupului BNP Paribas.

Este posibil sa avem nevoie sa prelucram categorii speciale de date sau date referitoare la condamnari penale si infractiuni, deoarece scopul este acela de a combate spalarea banilor si finantarea terorismului.

Efectuam aceste verificari atunci cand intrati in relatie cu noi, dar si pe tot parcursul relatiei pe care o avem cu dumneavoastra, atat in ceea ce va priveste pe dumneavoastra, cat si in ceea ce priveste tranzactiile pe care le efectuati. La sfarsitul relatiei si in cazul in care ati facut obiectul unei alerte, aceste informatii vor fi stocate pentru a va identifica si pentru a ne adapta controalele in cazul in care intrati intr-o noua relatie cu o entitate din Grupul BNP Paribas sau in contextul unei tranzactii la care sunteti parte.

Pentru a ne respecta obligatiile legale, facem schimb intre entitatile din Grupul BNP Paribas de informatii colectate in vederea obligatiilor AML/TF, pentru lupta anti-coruptie sau pentru aplicarea sanctiunilor internationale. Cand datele dumneavoastra sunt transferate catre tari din afara Spatiului Economic European care nu ofera un nivel de protectie adecvat, transferurile sunt guvernate de clauzele contractuale standard ale Comisiei Europene. Cand date suplimentare sunt colectate si transferate pentru a ne conforma cu reglementarile din tarile din afara UE, aceasta prelucrare este necesara pentru interesul nostru legitim, care consta in a permite Grupului BNP Paribas si entitatilor sale sa-si respecte obligatiile legale si sa evite sanctiunile prevazute de legislatia locala.

 


 

PASTRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL: PERIOADA DE RETENTIE

Termenele de pastrare se refera la perioadele in care trebuie sa prelucram datele colectate.

In cazul unui contract

Perioada de retentie ia in considerare urmatorii factori:

  • durata angajamentului;
  • termenul limita de pastrare (respectiv, perioada in care beneficiarul dreptului poate actiona pentru a solicita exercitarea acestuia, iar momentul de inceput al acestui termen variaza in functie de actiune);
  • momentul in care are loc o tranzactie financiara;
  • alte obligatii legale ale BNP Paribas Personal Finance SA Paris Sucursala Bucuresti;

Termenele de pastrare legale sau statutare aplicabile bancilor iau in considerare:

  • limitele de pastrare a datelor cu caracter personal continute in documente, suport digital (inregistrari audio, comunicatii electronice, etc.) si informatii asupra carora pot fi exercitate drepturile de comunicare, investigare si control ale autoritatilor:
    • 10 ani de la data lichidarii contractului de creditin conformitate cu Legea 129/2019 (completat cu ORDIN ANAF Nr. 3746/2020 din 23 octombrie 2020 privind organizarea si functionarea Registrului central electronic pentru conturi de plati si conturi bancare identificate prin IBAN si pentru aprobarea procedurii privind obligatia institutiilor de credit, institutiilor de plata si institutiilor emitente de moneda electronica de a furniza informatii conform art. 61 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala).
    • 5 ani de la data cererii de credit, in cazul in care acesta nu a fost aprobat (conf 129/2019)
    • 10 ani de la data inchiderii anului financiar in care au fost create (precum: registre; toate celelalte documente contabile care nu fac, in mod expres, conform legii, obiectul unei perioade de pastrare de 5 ani; etc. ) in conformitate cu Ordinul Ministerului de Finante nr. 2634/2015;
    • 5 ani de la data inchiderii anului financiar in care au fost create (precum: chitante; ordine de plata/incasare; etc.) in conformitate cu Ordinul Ministerului de Finante nr. 2634/2015 si ORDIN ANAF Nr. 3746/2020 din 23 octombrie 2020 privind organizarea si functionarea Registrului central electronic pentru conturi de plati si conturi bancare identificate prin IBAN si pentru aprobarea procedurii privind obligatia institutiilor de credit, institutiilor de plata si institutiilor emitente de moneda electronica de a furniza informatii conform art. 61 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala.
  • perioadele de pastrare pentru datele personale continute in documente, suport digital (inregistrari audio, comunicatii electronice, etc.) si informatiile referitoare la clienti si la tranzactiile realizate de acestia in contextul combaterii spalarii banilor si finantarii terorismului: 5 ani (sau mai mult, dar nu mai mult de alti 5 ani, in cazul aparitiei unor circumstante exceptionale) de la incetarea relatiei sau de la executarea tranzactiilor (precum: evidentele aplicarii masurilor de prevenire si sanctionare a spalarii banilor; documentele necesare pentru reconstituirea tranzactiilor; in conformitate cu Legea nr. 129/2019 ).

In cazul in care contractul nu este singurul temei in baza caruia se realizeaza prelucrarea, luam in considerare:

  • termenele limita de pastrare pentru inregistrari video si/ sau audio necesare pentru prevenirea vatamarilor corporale si distrugerea bunurilor materiale prin supraveghere video: 30 de zile in cazul in care nu are loc niciun incident (in conformitate cu Legea nr 190/2018)

 


 

DECIZII AUTOMATIZATE

BNP Paribas PF functioneaza pe piata romaneasca cu o gama variata de produse financiare adaptate pietei si cerintelor clientilor. Fiecare produs financiar in parte se caracterizeaza prin conditii de creditare specifice. In urma discutiei dintre ofiterul de credit si client, sunt determinate elementele creditului: suma, obiectul, durata, nivelul dobanzilor si comisioanele aferente.

Rezolutia poate fi data de catre sistemul informatic BNP Paribas PF si/ sau in urma unor verificari suplimentare. Astfel, cererea de credit poate avea raspuns automat sau sunt necesare verificari suplimentare ce urmeaza a fi efectuate la sediul BNP Paribas PF. In urma verificarilor efectuate automat sau de catre operator, cererea de credit poate fi acceptata sau respinsa, in functie de indeplinirea sau neindeplinirea conditiilor de creditare, clientul urmand a fi informat cu privire la rezolutia dispusa in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare.

Conform GPDR art. 22, clientul poate sa opteze pentru a-i fi analizata cererea de catre un angajat.

 


 

Puteti downloada de aici Nota de informare, in format PDF.

Acord de utilizare cookies

Cookie-urile sunt acele fisiere text care sunt stocate pe calculatorul, tableta sau mobilul tau atunci cand ne vizitezi website-ul. Ele sunt fisiere de mici dimensiuni, care nu-ti afecteaza dispozitivul folosit pentru navigare, si care contin informatii legate la activitatea ta pe site-ul cetelem.ro. Ne ajuta sa-ti oferim un continut util tie, personalizat. In plus, ele ne ofera date generale despre traficul generat de site-ul nostru si sa ne imbunatatim serviciile oferite.

Unele dintre aceste fisiere cookies sunt necesare pentru functionarea optima a site-ului nostru, in timp ce altele ne ajuta sa iti oferim o experienta cat mai placuta si care sa-ti fie de ajutor. Daca vrei sa modifici setarile, o poti face de aici.

Salveaza setarile

Acest tip de cookies este necesar pentru functionarea optima a site-ului nostru si pentru a-ti permite navigarea usoara si rapida pentru o experienta placuta. Prin acest modul de cookies, nu te putem monitoriza in niciun fel. Spre exemplu, daca nu am implementa un cookie care sa salveze aceste setari, nu ti-am putea arata acest ecran.
Afla mai multe despre Politica noastra de cookies
Afla mai multe despre Protectia Datelor cu Caracter Personal