Informatii utile in contextul economic actual

Afla raspunsuri la intrebarile tale

 

In contextul economic actual, siguranta ta financiara este grija noastra. Asftel, ne propunem sa venim catre tine cu cele mai bune servicii si sa gasim cele mai bune solutii pentru bugetul tau. 

Mai jos, vei regasi toate informatiile de care ai nevoie pentru a te descurca usor in contextul actual eoonomic si pandemic. Ori de cate ori ai nevoie de ajutor, viziteaza pagina si afla raspunsuri la intrebarile tale.

 

1. Care sunt conditiile pe care trebuie sa le indeplinesc pentru a-mi putea amana ratele?

Raspuns: Descopera mai jos principalele prevederi ale Ordonanţei de urgenţă nr. 90/2022 privind acordarea unor facilităţi pentru creditele acordate de bănci şi instituţii financiare nebancare anumitor categorii de debitori, care reglementeaza amanarea la plata a ratelor aferente produselor de creditare. Textul complet al ordonantei il poti gasi aici, iar daca vrei sa citesti si normele de aplicare, le poti gasi aici.

Ce conditii trebuie sa indeplinesti si ce trebuie sa faci pentru a beneficia de amanarea ratelor:

  • Veniturile tale au fost afectate in mod negativ de contextul economic actual, influentat direct sau indirect  de criza energetica si de razboiul dintre Rusia si Ucraina, si esti in incapacitate de a-ti putea achita ratele.
  • Pentru ca un credit* sa se incadreze in amanarea obligatiilor de plata, acesta trebuie sa fi fost acordat pana la data de 30 aprilie 2022, inclusiv, iar in prezent si in ultimele 6 luni de la data solicitarii de amanare nu ai inregistrat restante la plata ratelor.
  • Nu te afli in incapacitate de plata, nu esti deja intr-o procedura de executare silita cu un alt creditor, si la data solicitarii de amanare nu beneficiezi de un plan de restructurare a creditului tau, plan accesat in ultimele 3 luni anterioare intrarii in vigoare a acestei ordonante.
  • Impreuna cu cererea de amanare a ratelor, trebuie sa ne trimiti o declaratie pe propria raspundere a cresterii cu 25% a cheltuielilor medii lunare din ultimele 3 luni anterioare solicitarii de amanare ratelor, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2021.
  • Cererea de amanare a ratelor trebuie sa ajunga la noi in termen de cel mult 30 de zile de la emiterea reglementărilor BNR (din 29.07.2022), iar noi iti vom raspunde in termen de cel mult 30 de zile de la primirea cererii tale.

*Sunt exceptate de la aplicarea acestei ordonante de urgenta facilitatile de credit revolving, inclusiv cele de tipul cardurilor de credit, al descoperitului de cont si al liniilor de credit acordate debitorilor persoane fizice si debitorilor persoane juridice.

Pentru a depune cererea ta de amanare, ne poti fie suna la 021.305.12.21 , fie trimite un email la amanare.rate@cetelem.ro. Noi avem obligativitatea ca in termen de cel mult 30 de zile sa raspundem cererii tale si sa te instiintatam in legatura cu modificarile contractuale.

 

2. Care este programul de functionare al call centerului?

Raspuns: Ne gasesti la telefon, de luni pana vineri, intre orele 8:00 – 18:00, la unul dintre numerele 021.305.12.00 sau 0374.500.001. 

Te rugam doar sa tii cont de contextul actual, cu un volum mare de solicitari si sa ne ajuti, dand dovada de rabdare. Colegii nostri iti vor raspunde in cel mai scurt timp posibil.

 

3. Care sunt modalitatile de plata a ratei la creditul Cetelem?

Raspuns: Daca ai deja un credit de nevoi personale sau un card de credit de la Cetelem, te sfatuim sa iti platesti rata online, folosind transferul bancar, prin internet banking, sau prin aplicatia PAGO, care este gratuita. Atentie, in amandoua cazurile transferul dureaza pana la 3 zile lucratoare.
Mai multe detalii in pagina de modalitati de plata.

 

4. Am o asigurare de la Cetelem. Cum ma poate ajuta in contextul creat de Pandemia de Covid-19?

Raspuns: Daca ai un credit cu asigurare de la Cetelem, somajul, concediul medical, inclusiv cel cauzat de carantina in contextul pandemiei de coronavirus sunt evenimente asigurate si plata ratelor tale poate fi acoperita. Afla mai multe informatii in sectiunea Asigurari de pe site sau sunand la telefon 031.226.11.11.

 

5. Cum aflu care este situatia contului meu si cat am de platit?

Raspuns: Afla rapid care este situatia contului tau si cat ai de platit folosind aplicatia gratuita Client Cetelem, pe care o poti accesa pe cetelem.ro.

 

Util in aceasta perioada

Incearca, pe cat posibil, sa eviti utilizarea numerarului. Foloseste un card pentru a face plati in magazine, cumparaturi online, plateste online utilitatile si ratele la credite. Tine cont de recomandarile autoritatilor privind distantarea sociala.

 

Acord de utilizare cookies

Cookie-urile sunt acele fisiere text care sunt stocate pe calculatorul, tableta sau mobilul tau atunci cand ne vizitezi website-ul. Ele sunt fisiere de mici dimensiuni, care nu-ti afecteaza dispozitivul folosit pentru navigare, si care contin informatii legate la activitatea ta pe site-ul cetelem.ro. Ne ajuta sa-ti oferim un continut util tie, personalizat. In plus, ele ne ofera date generale despre traficul generat de site-ul nostru si sa ne imbunatatim serviciile oferite.

Unele dintre aceste fisiere cookies sunt necesare pentru functionarea optima a site-ului nostru, in timp ce altele ne ajuta sa iti oferim o experienta cat mai placuta si care sa-ti fie de ajutor. Daca vrei sa modifici setarile, o poti face de aici.

Salveaza setarile

Acest tip de cookies este necesar pentru functionarea optima a site-ului nostru si pentru a-ti permite navigarea usoara si rapida pentru o experienta placuta. Prin acest modul de cookies, nu te putem monitoriza in niciun fel. Spre exemplu, daca nu am implementa un cookie care sa salveze aceste setari, nu ti-am putea arata acest ecran.
Afla mai multe despre Politica noastra de cookies