Afla cum platesti in sguranta cumparaturile online cu cardul tau Cetelem, pas cu pas

 

Plateste online cu cardul Cetelem

 

Poti utiliza in siguranta cardul tau Cetelem pentru a face plati pe internet, securizate cu tehnologia 3D-Secure, prin Mastercard ID Check.

Ce este Mastercard ID Check? Dar 3D-Secure?

  • Mastercard ID Check (sau tehnologia 3D-Secure) este un serviciu de securizare a tranzactiilor, care iti protejeaza cardul si reduce riscul de frauda atunci cand platesti online. Serviciul permite utilizarea unei parole dinamice necesare pentru autorizarea platilor, impreuna cu o parola personala, aleasa de tine.
  • Parola dinamica este primita prin SMS si este unica pentru fiecare plata. Pe cea personala o vei alege tu, asadar va trebui sa o tii minte. Nu-ti face griji, iti spunem mai jos tot ce ai de facut, pas cu pas.
  • Utilizarea serviciului 3D-Secure este simpla, gratuita, si nu necesita instalarea de programe speciale.

 

Cum platesti online pentru prima oara cu cardul tau Cetelem?

 

1. La primul pas alegi produsul pe care vrei sa-l cumperi din magazinul online si il pui in cos. Urmeaza sa faci plata:

In pagina de comanda, introduci datele cardului tau Cetelem (numele titularului, numarul cardului, data expirarii, cod CVV2/CVC2).

 

2. La pasul doi iti alegi parola personala, pe care o vei folosi si la cumparaturile viitoare

In cazul comerciantilor care afiseaza sigla "Mastercard ID Check" vei fi redirectionat pe o pagina in care ti se va solicita autentificarea printr-o parola, pe care o alegi acum.

  • Cand folosesti pentru prima oara cardul tau pentru o tranzactie online ti se va solicita sa introduci o parola initiala formata din ultimele 6 cifre din CNP
  • Apoi, in acelasi ecran, vei introduce o noua parola din 6 cifre, diferita de ultimele 6 cifre din CNP, si o vei confirma. Aceasta este parola personala pe care va trebui sa o retii, deoarece vei avea nevoie de ea la autentificarea tranzactiilor viitoare.

 

Alegerea parolei personale

 

3. La pasul trei, primesti automat codul SMS cu care confirmi si finalizezi prima ta plata online

  • Primesti automat pe numarul de telefon pe care l-ai furnizat bancii un SMS care va contine codul de verificare (codul OTP) pe care va trebui sa-l introduci in continuare. 
  • Dupa confirmarea acestui cod, plata este fiinalizata.

 

Introducere cod OTP

 

Atentie! Parola dinamica primita prin SMS este valabila numai 10 minute si poate fi folosita o singura data, doar pentru tranzactia online pentru care a fost generata. In cazul in care nu primesti parola, te rugam sa ne contactezi la numarul de telefon 021 305 12 21 pentru a-ti actualiza numarul de telefon mobil in baza de date Cetelem.


 

Cum procedezi pentru platile urmatoare?

 

De-acum, lucrurile sunt si mai simple. La urmatoarea plata online efectuata cu cardul tau Cetelem vei avea nevoie doar de:

  • Parola personala pe care ai ales-o la pasul 2 al tutorialului.

 

Urmatoarele plati - parola personala

 

  • Codul de verificare din SMS-ul pe care il primesti automat pe telefonul tau. Dupa confirmarea acestui cod, plata ta online se va finaliza.

 

Urmatoarele plati - codul OTP

 


 

Ce se intampla cand nu ti se cere autentificare pentru o tranzactie online? 

In acest caz, nu trebuie sa-ti faci griji. Din decembrie 2021 am implementat pentru cardurile Cetelem modalitatea de plata fara autentificare pentru anumite tranzactii, pentru care ne-am asigurat ca sunt respectate reguli importante de securitate. Astfel, se evita posibilitatea de frauda, iar pe tine te ajuta sa-ti faci si mai usor cumparaturile online, in deplina siguranta. 

Care sunt tranzactiile online care pot fi exceptate de la autentificare? In functie de tipul tranzactiei, de profilul clientului, de locatia si dispozitivul de pe care se initiaza plata, pot fi exceptate plati de mica valoare, plati recurente (abonamente, plati pe site-uri pe care ai introdus si salvat datele cardului tau) sau tranzactii exceptate de procesatori.

 

In cazul in care nu iti mai amintesti parola personala aleasa de tine, te rugam sa ne contactezi la 021 305 12 21 si sa soliciti resetarea ei. Colegii nostri iti vor reseta parola, iar tu va trebui sa iti alegi una noua.

Incepand cu ziua urmatoare, in momentul efectuarii unei noi tranzactii online vei putea alege o noua parola personala, dupa reintroducerea ultimelor 6 cifre din CNP (repeti actiunile de la pasul 2 al tutorialului).

Acord de utilizare cookies

Cookie-urile sunt acele fisiere text care sunt stocate pe calculatorul, tableta sau mobilul tau atunci cand ne vizitezi website-ul. Ele sunt fisiere de mici dimensiuni, care nu-ti afecteaza dispozitivul folosit pentru navigare, si care contin informatii legate la activitatea ta pe site-ul cetelem.ro. Ne ajuta sa-ti oferim un continut util tie, personalizat. In plus, ele ne ofera date generale despre traficul generat de site-ul nostru si sa ne imbunatatim serviciile oferite.

Unele dintre aceste fisiere cookies sunt necesare pentru functionarea optima a site-ului nostru, in timp ce altele ne ajuta sa iti oferim o experienta cat mai placuta si care sa-ti fie de ajutor. Daca vrei sa modifici setarile, o poti face de aici.

Salveaza setarile

Acest tip de cookies este necesar pentru functionarea optima a site-ului nostru si pentru a-ti permite navigarea usoara si rapida pentru o experienta placuta. Prin acest modul de cookies, nu te putem monitoriza in niciun fel. Spre exemplu, daca nu am implementa un cookie care sa salveze aceste setari, nu ti-am putea arata acest ecran.
Afla mai multe despre Politica noastra de cookies